Του Απόστολου Σκουμπούρη
Ενεργειακά projects, μεγάλα έργα διασύνδεσης, η παραγγελία – μαμούθ της Aegean Airlines, ο μετασχηματισμός του ομίλου Viohalco, οι επόμενες επενδύσεις της Μυτιληναίος, η νέα εποχή στην Ελλάκτωρ, τα αλλεπάλληλα ρεκόρ της Κρι Κρι και οι νέες κινήσεις της Ικτίνος. Πολλά είναι τα stories που θα «ξεδιπλώσουν» οι 33 ελληνικές εισηγμένες που σήμερα και αύριο θα περάσουν από «ανάκριση» στο Λονδίνο, στο πλαίσιο του 13ου roadshow.
Ασχέτως με την εγχώρια πολιτικοοικονομική μιζέρια, η αλήθεια είναι ότι αρκετοί όμιλοι – και αυτό το ξέρουν οι ξένοι – έχουν χαράξει τη δική τους πορεία επιτυχίας, με διεθνοποιημένο προφίλ και εξαιρετικές επιδόσεις. Δεκάδες εταιρείες διαφοροποιούνται από τη γενικότερη στασιμότητα και εσωστρέφεια της χώρας, κερδίζοντας μεγάλα projects σε Ελλάδα και διεθνώς, μπαίνουν σε διεθνείς δείκτες, κάνουν placement, παρουσιάζοντας εξαιρετικά αποτελέσματα, κάποιες εκ των οποίων με ρεκόρ επιδόσεων το 1ο εξάμηνο του 2018.
Η αλήθεια είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των 33 εταιρειών που συμμετέχει στη διοργάνωση στο Λονδίνο, έχει και καλό επιχειρηματικό εκτόπισμα και σημαντικά projects προς υλοποίηση.
Οι ενεργειακές επιχειρήσεις αναμένεται να βρεθούν – ξανά – στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, όπως έγινε και πέρυσι. Ο κλάδος της ενέργειας είναι ο πλέον hot διεθνώς και αυτός που θα δεσπόζει και τα επόμενα χρόνια. Motor Oil, ΕΛΠΕ, Μυτιληναίος και ΓΕΚ Τέρνα, είναι στην κορυφή αυτής της κατηγορίας. Όμως, δεν είναι μόνο ο κλάδος της ενέργειας. Ας ρίξουμε μια ματιά στα κυρίαρχα
Τι θα ρωτήσουν οι ξένοι, που θα εστιάσουν, ποια είναι τα stories
Οι Motor Oil και ΕΛΠΕ παρουσίασαν τα ιστορικά καλύτερα αποτελέσματά τους στο 6μηνο, ενώ δίνουν ανελλιπώς το παρών σ' όλες αυτές τις διοργανώσεις. Η Motor Oil από τις αρχές Σεπτέμβρη εισήχθη στον MSCI Standard Greece και ήδη έχει δεχθεί σημαντικές εισροές, έχοντας περάσει και στην 4η θέση των κεφαλαιοποιήσεων του Χ.Α. για πρώτη φορά στην ιστορία. Παράλληλα, δημιουργεί έναν ολιστικό όμιλο στην ενέργεια, με υπηρεσίες στα υγρά καύσιμα, στο φυσικό αέριο, στα πακέτα ηλεκτρικού ρεύματος κ.λπ.
Τα ΕΛΠΕ βρίσκονται σε διαδικασία πώλησης, ενώ τα ρεκόρ σ' όλες τις «γραμμές» συνεχίζονται, όπως συνεχίζονται και οι νέες συνάψεις συνεργασιών αλλά και οι επενδύσεις.
Ο όμιλος Μυτιληναίου, μετά τη συγχώνευση με απορρόφηση της Μέτκα, προβάλει ένας από τους ισχυρούς ανερχόμενους ενεργειακούς ομίλους ολόκληρης της ΝΑ Ευρώπης, ενώ με την ολοκλήρωση της επένδυσης των 400 εκατ. δολαρίων στην Ελλάδα, θα καταστεί ο μεγαλύτερος παραγωγός αλουμίνας στην Ευρώπη!
Ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα έχει σημαντικά projects που συμμετέχει όπως το αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης και αναμένεται να βρεθεί στο επίκεντρο, ενώ η Τέρνα Ενεργειακή ένα εξαιρετικό χαρτοφυλάκιο από ΑΠΕ.
Ο ΟΠΑΠ αναμένεται να κεντρίσει ξανά το ενδιαφέρον των ξένων, που βλέπουν έναν όμιλο να μετασχηματίζεται σ' έναν από τους πιο σύγχρονους παγκοσμίως, «παίζοντας» δυνατά πλέον με τις νέες τεχνολογίες και όλες τις Virtual υπηρεσίες.
Η Aegean Ailrines βρίσκεται μπροστά στο μεγαλύτερο project της ιστορίας της, ήτοι την παραγγελία των 42 αεροσκαφών που θα της αλλάξει επίπεδο. Οι τρόποι χρηματοδότησης αυτής της κολοσσιαίας παραγγελίας, θα βρεθούν στο επίκεντρο των ερωτήσεων.
Η Grivalia Properties «χτίζει» την τελευταία τριετία ένα εξαιρετικό χαρτοφυλάκιο από ακίνητα – διαμάντια, έχοντας και την υποστήριξη μιας πολύ δυνατής μετοχικής ομάδας με κορυφαία της Fairfax.
Η Lamda Development έχει το project του Ελληνικού, το μεγαλύτερο project ανάπλασης στην Ευρώπη έως τώρα, όμως θα δεχτεί έντονες ερωτήσεις και κριτική για τις καθυστερήσεις, ασχέτως αν δεν ευθύνεται η ίδια.
Η ΔΕΗ βρίσκεται πλησίον των χαμηλών εξαετίας και κοντά στα ιστορικά χαμηλά της, με την αποτίμησή της σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα. Η διοίκηση θα κληθεί να απαντήσει σε πολλά, όπως ποια είναι η επόμενη ημέρα μακριά από τους λιγνίτες, πως αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό, αλλά και τι ενέργειες γίνονται για τις καθυστερήσεις στις πληρωμές.
Ο όμιλος Viohalco (που εκπροσωπείται από τρεις εταιρείες με Cenergy Holdings και ΕλβαλΧαλκόρ), θα δεχτεί ερωτήσεις για την πορεία της αναδιάρθρωσης και τον ολικό μετασχηματισμό του ομίλου, αλλά και για τις επιπτώσεις που μπορεί να υπάρχουν από τον όψιμο πόλεμο που έχει προκύψει με τους δασμούς των ΗΠΑ. Παράλληλα, θα ερωτηθεί για τις μεγάλες επενδυτικές κινήσεις που γίνονται στο εξωτερικό από την Ελβάλ και τη δημιουργία θυγατρικών σε Ολλανδία και αλλού, καθώς και για τα μεγάλα project που συμμετέχει – μέσω των Ελλ. Καλωδίων αλλά και της Σωλ. Κορίνθου – στα μεγάλα έργα διασύνδεσης σε Ελλάδα και διεθνώς.
Η Ελλάκτωρ, που θα εμφανιστεί για πρώτη φορά σε Roadshow χωρίς το πρότερο διοικητικό καθεστώς, καθώς τα ηνία πλέον τα έχουν οι αφοί Καλλιτσάντση, θα κληθεί να ξεδιπλώσει το νέο πλάνο ανασυγκρότησης, με τη σύνδεση και (επιτέλους) την «επικοινωνία» των θυγατρικών της, αλλά και το πως θα εστιαστεί σε κερδοφόρες δραστηριότητες, όπως είναι οι παραχωρήσεις.
Παράλληλα, θα υπάρξουν ερωτήσεις για την ΕΛ.ΤΕΧ. Άνεμος και την πρότερη στόχευση για πώλησή της, ενώ θα «μετρηθεί» και το ενδιαφέρον των ξένων διαχειριστών για ένα τόσο ελκυστικό χαρτοφυλάκιο «πράσινων» ενεργειακών projects.
Η Σαράντης θα ερωτηθεί για το πως ο όμιλος θα καταφέρει να κρατήσει τις εντυπωσιακές του επιδόσεις σ' όλες τις αγορές που δραστηριοποιείται σε περίπτωση που υπάρξει μια μεγαλύτερη κρίση στις αναδυόμενες αγορές και δη στην Ανατολική Ευρώπη, ενώ η Fourlis θα ερωτηθεί για την Τουρκία, αλλά και το αν υπάρχουν σχέδια για κάποιο νέο ΙΚΕΑ, είτε στην Ελλάδα, είτε στο εξωτερικό.
H Ικτίνος που βρίσκεται στην καλύτερη φάση της ιστορίας της, θα κληθεί να αναλύσει το πως θα πετύχει διατηρησιμότητα στην (υψηλή) κερδοφορία της, τι projects «χτυπάει» σ' αυτή τη φάση, σε ποια φάση είναι το άνοιγμα στον τουρισμό καθώς και το αν το σημερινό timing είναι το κατάλληλο για placement.
Η Autohellas θυμίζουμε ότι πέρυσι συμμετείχε για πρώτη σε Roadshow της ΕΧΑΕ στο Λονδίνο, κάτι που έφερε το μεγάλο placement του περασμένου Μαρτίου όπου πουλήθηκε το 14,3% του μετοχικού κεφαλαίου στα 22,6 ευρώ ανά μετοχή, αποφέροντας 39,55 εκατ. ευρώ στα ταμεία της εταιρείας. Στο πρώτο εξάμηνο του 2018 η εταιρεία παρουσίασε ρεκόρ αποτελεσμάτων, ευνοημένη και από την τουριστική έξαρση, ενώ προχώρησε σε σημαντικές επενδύσεις περίπου 5.000 αυτοκινήτων.
Η Κρι Κρι πάρει σε εξαιρετικό timing στο roadshow, καθώς παρουσίασε στο 6μηνο την ιστορικά μεγαλύτερη κερδοφορία της, με εντυπωσιακές επιδόσεις σε όλες τις «γραμμές» αποτελεσμάτων αλλά και εξαγωγών. Με κύκλο εργασιών στα 60 εκατ. ευρώ έναντι 41,19 εκατ. ευρώ πέρυσι (+23,8%), καθαρά κέρδη μετά από φόρους 7,36 εκατ. ευρώ, έναντι 4,90 εκατ. ευρώ και αύξηση εξαγωγών κατά 37,2%, η Κρι Κρι αποτελεί εταιρεία – πρότυπο. Δικαίως χθες η μετοχή έκλεισε σε νέα ιστορικά υψηλά και στα 4,34 ευρώ (+7,96%), με κεφαλαιοποίηση 143,5 εκατ. ευρώ. Δεν αποκλείεται στο roadshow να μπει η... μαγιά για το επικείμενο μεγάλο placement που εδώ και καιρό δρομολογεί η διοίκηση.