24 Αυγ 2021

Η Hyzon Motors φτιάχνει κινητήρες υδρογόνου για μεγάλα φορτηγά και περιμένει τους επενδυτές | Liberal Markets

Η Hyzon Motors φτιάχνει κινητήρες υδρογόνου για μεγάλα φορτηγά και περιμένει τους επενδυτές | Liberal Markets

Στις αρχές του Φεβρουαρίου που μας πέρασε ρίξαμε τη ματιά μας στην Hyzon Motors (Οι εταιρείες SPACs σαγηνεύουν τους επενδυτές της Wall Street), επί τη ευκαιρία της ανακοίνωσης της απόφασής της να εισέλθει στο χρηματιστήριο Nasdaq, απορροφώμενη από μία εταιρεία τύπου SPAC. Η διαδικασία απορρόφησής της ολοκληρώθηκε την 17η Ιουλίου, και το σύνολο των μετοχών της ξεκίνησε την διαπραγμάτευση με το σύμβολο HYZN.

Η υποδοχή που της επιφύλαξαν οι επενδυτές ήταν μάλλον ψυχρή, παγωμένη θα μπορούσε να πει κανείς. Έπεσε αμέσως, και μάλιστα με μεγάλους όγκους συναλλαγών, κάτω από τα 10 δολάρια, τιμή που αποτελεί σημείο αναφοράς για τις μετοχές των εταιρειών που απορροφώνται από ένα SPAC.

Από τότε, δεν έχει καταφέρει να επανέλθει πάνω από τα 10 δολάρια, κάποια στιγμή μάλιστα κόντεψε να πέσει κάτω από τα 6. Στην χθεσινή συνεδρίαση, η μετοχή της Hyzon Motors (HYZN NASDAQ) έκλεισε στα 8,22 δολάρια, μειωμένη κατά 1% από το κλείσιμο της Παρασκευής.

Δεν είναι εύκολο να εντοπίσουμε την ακριβή αιτία για την κακή συμπεριφορά της μετοχής, και μάλλον δεν υπάρχει μόνο μία αιτία. Είναι βέβαιο πως το κλίμα για τις εταιρείες που εισάγονται στο χρηματιστήριο μέσω της απορρόφησής τους από μία εταιρεία ειδικού τύπου, δηλαδή ένα SPAC, έχει μεταβληθεί προς το πολύ χειρότερο από τον Φεβρουάριο που η Hyzon αποφάσισε να διαλέξει αυτή την μέθοδο για την είσοδό της στο Nasdaq.

Ειδικά για εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή νέου τύπου κινητήρων για μεγάλα φορτηγά, είτε ηλεκτρικών που χρησιμοποιούν μπαταρίες, είτε με καύσιμο φυσικό αέριο, είτε με τη χρήση κυψελών υδρογόνου όπως η Hyzon Motors, το κλίμα έχει χειροτερέψει ακόμα πιο πολύ.

Οι περιπτώσεις εταιρειών όπως η Nikola Motors (NKLA NASDAQ), που παραδέχθηκε πως σχεδόν όλες οι προβλέψεις που είχε κάνει κατά την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο (με τη μέθοδο SPAC και αυτή) βασίζονταν σε ψεύδη και η Lordstown Motors (RIDE NASDAQ), η οποία λίγο πολύ είπε στους επενδυτές πως η οικονομική της κατάσταση είναι πολύ χειρότερη από αυτή που τους είχε περιγράψει, έκαναν πολύ μεγάλη ζημιά.

Ξαφνικά το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς άρχισε να αντιμετωπίζει όλες τις επιχειρήσεις με παρόμοιο αντικείμενο, ειδικά αν είχαν χρησιμοποιήσει κάποιο SPAC για την είσοδό τους στο χρηματιστήριο, με μεγάλη δυσπιστία, υποθέτοντας πως όλες οι υποσχέσεις και οι προβλέψεις τους θα αποτύχουν παταγωδώς. 

Η Hyzon Motors δεν έχει όμως τέτοια χαρακτηριστικά. Η βασική της μέτοχος, η ασιατική Horizon, είναι μία σεβαστή επιχείρηση που ασχολείται εδώ και χρόνια με τις κυψέλες και τους κινητήρες υδρογόνου, οι μέτοχοι μειοψηφίας είναι κατά τεκμήριο σοβαροί, και οι χρηματιστηριακοί παράγοντες που είχαν οργανώσει το SPAC μέσω του οποίου μπήκε στο χρηματιστήριο έχουν και αυτοί πολύ καλή φήμη.

Εδώ και αρκετούς μήνες, η διοίκηση της Hyzon Motors μένει σταθερή στις προβλέψεις της για τις πωλήσεις και τα κέρδη της εταιρείας, σε αντίθεση με ότι έχουμε δει με πολλές άλλες. Το πιο σημαντικό όμως είναι πως μέσα στο τρίμηνο που διανύουμε η Hyzon Motors έχει τις πωλήσεις κινητήρων για μεγάλα φορτηγά, σε αντίθεση με όλες τις άλλες «ανταγωνίστριες» που ακόμα παρουσιάζουν μελλοντικά μοντέλα που δεν ξέρουμε πότε θα κινηθούν στον δρόμο.

Η Hyzon Motors θα παραδώσει μέσα στο φθινόπωρο έναν αριθμό φορτηγών σε μία μεγάλη μεταφορική επιχείρηση της Καλιφόρνιας, η οποία θα τα δοκιμάσει σε διαδρομές εντός της πολιτείας από τώρα μέχρι το τέλος του έτους. Στην Ολλανδία, έχει ήδη παραδώσει ένα γιγαντιαίο (δυναμικότητας 55 τόνων) φορτηγό μεταφοράς γάλακτος στην γνωστή μας Friesland – Campina.

Τα φορτηγά αυτά έχουν εμβέλεια περίπου 520 χιλιομέτρων από τη στιγμή που γεμίζει η δεξαμενή τους με υδρογόνο. Μέχρι το τέλος του χρόνου, η εταιρεία υπολογίζει πως θα πουλήσει 85 φορτηγά. Μάλιστα, για να μην τη «μπερδέψουν με τις άλλες», ένα φορτηγό σαν αυτά που σύντομα θα δοκιμάζει η καλιφορνέζικη Total Transportation Services θα βρίσκεται στο Σακραμέντο, όπου θα μπορεί να το δει και να το οδηγήσει και το κοινό. 

Πέρα από τις συνεχείς ανακοινώσεις της Hyzon Motors για νέες συμφωνίες πώλησης των προϊόντων της (οι δύο που αναφέραμε παραπάνω είναι ένα μικρό δείγμα από τις επίσημες ανακοινώσεις στην ιστοσελίδα της εταιρείας), η εταιρεία συμμετέχει σε κοινοπραξίες που ετοιμάζουν δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε πως οι μηχανικοί της ετοιμάζουν δεξαμενές υδρογόνου νέας τεχνολογίας, που θα μειώσει το βάρος τους κατά σχεδόν 50%, βελτιώνοντας τις επιδόσεις των κινητήρων της. 

 Όλα τα μάλλον θετικά νέα που αναφέραμε παραπάνω δεν φαίνεται να συγκινούν την αγορά, έχουν κάνει όμως κάποιους χρηματιστηριακούς αναλυτές να ασχοληθούν με τη μετοχή της εταιρείας. Μέχρι τώρα, πέντε αναλυτές έχουν ασχοληθεί με την εταιρεία, όλοι τους δίνουν σύσταση αγοράς, οι τέσσερις με τιμές στόχους κοντά στα 20 δολάρια και ο πέμπτος με τιμή στόχο στα 10 δολάρια.

Ο τελευταίος, και πιο συντηρητικός, μπορεί να είναι όμως και ο πιο σημαντικός, καθώς είναι ένας από τους πιο γνωστούς αναλυτές εταιρειών υψηλής τεχνολογίας. Ο Dan Ives, της Wedbush, υποστηρίζει πως η τεχνολογία κυψελών υδρογόνου της Hyzon Motors είναι πολύ μπροστά τεχνολογικά, λόγω της σχέσης του με την μεγαλύτερη μέτοχο, την Horizon, η οποία ασχολείται πολλά χρόνια με το αντικείμενο. Και μόνο το γεγονός πως ο Ives ασχολήθηκε με την Hyzon Motors είναι αρκετά σημαντικό, και μπορεί να στρέψει και άλλα μάτια προς τη μεριά της.  

Η χρηματιστηριακή αξία της Hyzon Motors, με την τιμή της μετοχής στα 8,22 δολάρια, είναι λίγο πάνω από 2 δισεκατομμύρια δολάρια. Αν λάβουμε υπόψη μας πως έχει περίσσευμα μετρητών περίπου 500 εκατομμυρίων δολαρίων, και η διοίκηση προβλέπει πως ο κύκλος εργασιών της θα ξεπεράσει το 2025 τα 3,3 δις δολάρια, είναι μία ενδιαφέρουσα επιλογή για όσους πιστεύουν στο μέλλον της υδρογονοκίνησης.

Ο κίνδυνος για όσους αγοράσουν τις μετοχές της, δεν προέρχεται όμως από τις «ανταγωνίστριες» που αναφέραμε πιο πάνω, αλλά κυρίως από τις μεγάλες παραδοσιακές δυνάμεις της αγοράς μεγάλων φορτηγών (Daimler, MAN, Scania, Volvo κ.α.) οι οποίες δεν κάθονται με σταυρωμένα χέρια. Όλες τους, συνεργαζόμενες και μεταξύ τους, κινούνται ενεργά προσπαθώντας να μείνουν μπροστά από τις εξελίξεις στους κινητήρες υδρογόνου για μεγάλα φορτηγά.

Αν η Hyzon Motors βρίσκεται πραγματικά μπροστά από τις υπόλοιπες start up εταιρείες του χώρου, έχει καλές πιθανότητες να μπορέσει να σταθεί και απέναντι στα μεγαθήρια.

Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.