5 Οκτ 2021

Πώς η 3ΑΛΦΑ τετραγώνισε τον κύκλο των διεθνών ανατιμήσεων | Capital

Πώς η 3ΑΛΦΑ τετραγώνισε τον κύκλο των διεθνών ανατιμήσεων | Capital

Της Αλεξάνδρας Γκίτση

"Μέχρι στιγμής έχουμε απορροφήσει αυτούς τους κραδασμούς -σ.σ. τις αυξήσεις τιμών των πρώτων υλών- αλλά δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τι θα γίνει το επόμενο διάστημα”, δήλωσε η διοίκηση της 3αλφα - Αφοί Κ. Καραγεωργίου ΑΕΒΕ, σε σχετική ερώτηση του Capital.gr για τις ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες και στο μεταφορικό κόστος και πως επηρεάζουν την τιμολογιακή της πολιτική. 

Η διοίκηση της ελληνικής εταιρείας που δραστηριοποιείται στους κλάδους των οσπρίων και του ρυζιού διευκρίνισε, χθες Δευτέρα κατά τη διάρκεια ενημέρωσης για την πορεία των οικονομικών της μεγεθών και τα σχέδια της για το μέλλον, πως δεν έχει προχωρήσει σε ανατιμήσεις, ούτε έχει στείλει νέους τιμοκαταλόγους στα σούπερ μάρκετ, αν και όπως αναφέρθηκε οι αυξήσεις στις πρώτες ύλες μεσοσταθμικά ξεπερνάνε το 70% για την εταιρεία ενώ ανάλογη κατάσταση καταγράφεται και στις μεταφορες/logistics.

Είναι χαρακτηριστικό, όπως είπε η διοίκηση της, πως η Χρηματιστηριακή τιμή της ψιλής φακής, -Νο1 κωδικός της εταιρείας- έχει αυξηθεί 80% τους τελευταίους μήνες. 

Όμως λόγω των αποθεμάτων που έχει προαγοράσει έχει καταφέρει να διατηρήσει σταθερές τις τιμές των προϊόντων της, σημείωσε η διοίκηση της, η οποία διευκρίνησε πως με τα συγκεκριμένα αποθέματα μπορεί να "βγάλει” τη φετινή χρονιά. Ωστόσο αδιευκρίνιστο παραμένει αν, πότε και σε τι ποσοστό θα προχωρήσει σε αυξήσεις τιμών στο μέλλον. 

Η 3ΑΛΦΑ που ιδρύθηκε το 1968 στον Πειραιά, επεξεργάζεται και τυποποιεί όσπρια και ρύζι, το 75% των οποίων τα εισάγει από τον Καναδά, την Τουρκία, την Κίνα, τον Καναδά, το Μεξικό κ.ά.

Αναφορικά με τα σχέδια της για τη φετινή χρονιά αλλά και για τα επόμενα έτη η εταιρεία εστιάζει στη στήριξη της τοπικής παραγωγής -διαθέτει προϊόντα στη συσκευασία των οποίων αναγράφεται το όνομα των Ελλήνων παραγωγών οσπρίων με τους οποίους συνεργάζεται- και στην ενίσχυση των εξαγωγών της που σήμερα αποτελούν το 7% του τζίρου της.

Προ τριετίας οι εξαγωγές της αποτελούσαν το 8-9% των πωλήσεων της που ήταν χαμηλότερες σε σχέση με το 2020, ενώ ο στόχος που έχει τεθεί είναι να αντιπροσωπεύουν σε βάθος πενταετίας το 20-25% του τζίρου της.

Πέρυσι οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 18,1% στα 27,975 εκατ. ευρώ, τα μικτά κέρδη ενισχύθηκαν 19,8% στα 8,006 εκατ. ευρώ και τα καθαρά της κέρδη υπερτετραπλασιάστηκαν στα 2,256 εκατ. ευρώ από 415 χιλ. ευρώ το 2019. Σε επίπεδο επενδύσεων, η εταιρεία ολοκλήρωσε πρόσφατα μια νέα ύψους 1,114 εκατ. ευρώ μέσω της οποίας επιτυγχάνει αύξηση 40% της παραγωγικότητας της δυναμικότητας. 

Αναφορικά με την πορεία των οικονομικών της μεγεθών, στο εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου οι πωλήσεις της ήταν μειωμένες κατά 5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 όπου ήταν μια πολύ καλή χρονιά για τον κλάδο και για την ίδια.