Ένα σετ ισχυρών οικονομικών επιδόσεων, που θα εξαρτηθούν από τη γενικότερη πορεία της ελληνικής οικονομίας, αναμένει για φέτος η διοίκηση της Π. Πετρόπουλος, χωρίς ωστόσο να προχωρήσει σε guidance λόγω και του κλίματος ευρύτερης αβεβαιότητας που επικρατεί στην οικονομία.
Σύμφωνα με τον CEO της εισηγμένης Θεόδωρο Αναγνωστόπουλο, οι υπάρχουσες προκλήσεις είναι πολλές με τις τιμές των προϊόντων να αυξάνονται συνεχώς και τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα να παραμένουν, ιδιαίτερα σε συγκεκριμένες προϊοντικές κατηγορίες.
Επίσης, πέραν του ότι υπάρχουν τομείς στους οποίους η εταιρεία κάνει ότι μπορεί για να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πελατών της, η ζήτηση για φορτηγά και λεωφορεία έχει αρχίσει να υποχωρεί από το Μάιο, ενώ μειωμένες αναμένονται φέτος οι πωλήσεις γεωργικών μηχανημάτων (πέρυσι είχαν αυξηθεί έντονα εξ’ αιτίας ενός προγράμματος επιδοτήσεων που κατά κύριο λόγο έτρεξε μέσα στο 2021, ενώ το νέο πρόγραμμα επιδοτήσεων αναμένεται να ξεκινήσει το 2023).
Παρά τις προσκλήσεις και κόντρα στο γεγονός ότι το 2021 υπήρξε χρονιά ρεκόρ στις πωλήσεις και τα κέρδη της εισηγμένης στην εκατονταετή πορεία της, ο Θεόδωρος Αναγνωστόπουλος μίλησε για ένα σετ ισχυρών θετικών αποτελεσμάτων (τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου δεν θα πρέπει να θεωρούνται ενδεικτικά για την πορεία του έτους).
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Π. Πετρόπουλος Μιχάλης Οικονομάκης αναφέρθηκε στις κινήσεις που γίνονται από την πλευρά της εταιρείας, τόσο για τη διεύρυνση της παρουσίας της στο χώρο της ηλεκτροκίνησης, όσο και για την δράση της στο χώρο της καινοτομίας.
Σε ότι αφορά την ηλεκτροκίνηση, η Π. Πετρόπουλος όχι μόνο εντάσσει στο χαρτοφυλάκιό της τα μοντέλα που προωθούν σταδιακά οι ήδη υπάρχοντες προμηθευτές της, αλλά διευρύνει τις σχετικές της συνεργασίες, όπως πχ με την κινεζική BYD (στα φορτηγά, πέρα από τη διεκδίκηση της προμήθειας των λεωφορείων) και με τα βαν της Maxus. Παράλληλα, ο όμιλος βρίσκεται σε συζητήσεις για την ανάληψη σχετικής αντιπροσωπείας στο χώρο των επιβατικών αυτοκινήτων (έως τα τέλη του έτους, αναμένεται η θετική ή αρνητική έκβαση των εν λόγω διαπραγματεύσεων).
Πέραν αυτού, από τις αρχές του 2022 η εισηγμένη δημιούργησε νέα επιχειρηματική μονάδα με σκοπό την παραγωγή καινοτομίας στους τομείς δραστηριότητάς της. Σκοπός είναι η παραγωγή καινοτόμων προϊόντων και λύσεων όσο και η παροχή υπηρεσιών προς τρίτους, λειτουργώντας ως άμεσος προμηθευτής της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η διοίκηση της Π. Πετρόπουλος απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις μετόχων, ανέφερε μεταξύ άλλων:
Τα όποια περιστασιακά προβλήματα παρουσιάστηκαν σε κάποια οχήματα της BYD στο εξωτερικό διευθετήθηκαν και αποτελούν συνήθη περιστατικά που έχουν συμβεί σε όλα τα brands ανά τον κόσμο.
Δεν υπάρχει κάποια νέα εξέλιξη στο διαγωνισμό των ηλεκτρικών λεωφορείων.
Η εισηγμένη ανταποκρίθηκε σε όλες τις διατάξεις του νόμου περί Εταιρικής Διακυβέρνησης.
Τέλος, η χθεσινή τακτική γενική συνέλευση αποφάσισε μεταξύ άλλων: α) Τη διανομή μερίσματος 0,30 ευρώ ανά μετοχή (τριπλάσιο σε σχέση με αυτό του 2021)
β) Τη δυνατότητα αγοράς ιδίων μετοχών έως του 2,5% του συνόλου της εταιρείας μέσα στην επόμενη διετία (η εισηγμένη διαθέτει ήδη ίδιες μετοχές που αντιστοιχούν στο 7,5% του συνόλου με μέσο κόστος κτήσης κοντά στα 4 ευρώ). Μέσα σε μια διετία από σήμερα θα κληθεί να αποφασίσει για το πώς θα χειριστεί αυτές τις μετοχές.